مهربانی ساده است . . .

مهربانی ساده است . . .

مهربانی ساده است، ساده تر از آنچه فکرش را بکنی ؛
کاف
ی است به خودت ایمان داشته باشی و به معجزه مهر ...

کافی است به دستهایت فرمان دهی تا به جای تنبیه ،
آرام بر سر کودک سرکش کشیده شوند و موهایش را قلقلک دهند ...

کافی است به چشم هایت بیاموزی که چشم آیینه روح است ،
و عشق و مهربانی را می توان با نگاه در تمام عالم پراکند ...

کافی است به دلت یادآوری کنی همیشه دل هایی هستند 
که درد امانشان را بریده و احتیاج به همدلی دارند ...

کافی است به گوشهایت یاد دهی که می توانند سنگ صبور باشند ،
حتی اگر صبوری سنگین شان کند ...

کافی است یاد بگیری انسان بودن فقط زنده بودن نیست ؛
باید زندگی کرد ،

و زندگی چیزی جز مهربانی و عشق ورزیدن به آفریده های خداوند نیست ...

 

 

 Image result for ‫دختر و پسر کوچولو‬‎



نظرات شما عزیزان:

ღ آشنآی دل پریشآن ღ
ساعت16:18---3 آذر 1394
ازتو می پرسم دوست چه خبر ازدل من؟

که تو بهتر دانی که چه کردی بامن

تو شکیبا بی شکیبم کردی

بنگر آنقدر غریبم کردی که شبی ازشب ها

من غریبانه ترین شعر زمین را گفتم

بازهم می گویی.انتظارروزی می ستاند پایان

باز هم می گویی جای پای امید

مژده پایانی نیک باشد شاید

باز هم می گویی که همینها باید

باز هم می گویی که نباشد حرف

مجمر صبرلب تا لبالب پرشد

این تلاطم آخرسر به طغیان بگذاشت

از برای گفتن ونباشد هرجا ازبرای رفتن

انجمادم را باز هم متهم میسازی

و خروشم از رکودم پرسید

توچرا مدت هاست هیچ پیدایت نیست

نه مگر روزی تو به نبردم بودی

من از تو ازتو میپرسم دوست

از تو ای دغدغه ساز

از تو ای شور افکن

تو چه کردی بامن تو چه کردی بامن

که غریبانه ترین شعرزمین راگفتم


منتظر حضور پرمهرتآن هستیم. . .
پاسخ:ممنون از حضور شما


ﺁﺭﯾﻮﺑﺮﺯﻥ
ساعت2:20---3 آذر 1394
ﺍﻭﻥ ﺷﮑﻠﮏ ﮎ ﻧﻤﯿﺪﻭﻧﻢ ﭼﺮﺍ ﻧﺎﻗﺺ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺷﺪہ ﺩﺭ ﺍﺻﻞ ﯾﻪ ﺧﺮﺱ ﺑﻮﺩ
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﺯﯾﻦ ﺧﺮﺳﺎے ﻣﻌﻤﻮﻟے ﻧﺒﻮﺩ ھﺎ !!
ﺧﺮﺱ panda ﭼﯿﻨے ﺑﻮﺩ !
ﺧﺮﺱ ھﺎے ﭼﯿﻨے ھﻢ ﺗﻘﻠﺒے ﺷﺪﻥ !!
ﺧﺮﺱ ھﻢ ﺧﺮﺳﺎے ﻗﺪﯾﻢ ﺧﺨﺦ.
پاسخ:خرس بود واقعا ؟!! :-) چیزی ازش نموند بیچاره :-)


محمد
ساعت20:21---2 آذر 1394
أگه خواستی تکیه بدی

نه به "چهره ها "اعتماد کن ؛نه به "زبون ها"
به دوتا چیز؛اما میشه تکیه کرد...

"یکی"مرام ومردونگی
"دومی "ایمان وخداباوری"

بامرام؛نمک میشناسه
وباایمان ظلم نمیکنه....


نبض احساس
ساعت18:33---2 آذر 1394

دوست داشتن یه چیزه
و تحمل کردن چیز دیگه
آدم بعضی ها را دوست داره
اما نمیتونه تحمل کنه
بعضی ها را هم می تونه خوب تحمل کنه
بدون اینکه دوستشون داشته باشه


پاسخ::-)


Nafas
ساعت14:42---2 آذر 1394
نهایی ات را بیاور

همه دلتنگی هایت



شانه ای هست

اینجا برای آسودن



خیال محالی نیست

باور کن ...



توی چشم هام

آزردگی هایت را به آب بده ،

بعد هوایی تازه کن ...



شاید با هم نفسی به عشق بگذرانیم


Nafas
ساعت14:39---2 آذر 1394

نه وصلت دیده بودم کاشکی ای گل نه هجرانت
که جانم در جوانی سوخت ای جانم به قربانت
تحمل گفتی و من هم که کردم سال‌ها اما
چقدر آخر تحمل بلکه یادت رفته پیمانت
چو بلبل نغمه‌خوانم تا تو چون گل پاکدامانی
حذر از خار دامنگیر کن دستم به دامانت
تمنای وصالم نیست عشق من بگیر از من
به دردت خو گرفتم نیستم در بند درمانت
امید خسته‌ام تا چند گیرد با اجل کشتی
بمیرم یا بمانم پادشاها چیست فرمانت
چه شبهائی که چون سایه خزیدم پای قصر تو
به امیدی که مهتاب رخت بینم در ایوانت
دل تنگم حریف درد و اندوه فراوان نیست
امان ای سنگدل از درد و اندوه فراوانت
به شعرت "شهریارا" بیدلان تا عشق میورزند
نسیم وصل را ماند نوید طبع دیوانت




Nafas
ساعت14:38---2 آذر 1394

چو بستی در بروی من به کوی صبر رو کردم
چو درمانم نبخشیدی به درد خویش خو کردم
چرا رو در تو آرم من که خود را گم کنم در تو
به خود باز آمدم نقش تو در خود جستجو کردم
خیالت ساده دل تر بود و با ما از تو یک رو تر
من اینها هر دو با آئینه‌ی دل روبرو کردم
فرود آ ای عزیز دل که من از نقش غیر تو
سرای دیده با اشک ندامت شست و شو کردم
صفائی بود دیشب با خیالت خلوت ما را
ولی من باز پنهانی ترا هم آرزو کردم
تو با اغیار پیش چشم من می در سبو کردی
من از بیم شماتت گریه پنهان در گلو کردم
ازین پس "شهریارا" ما و از مردم رمیدنها
که من پیوند خاطر با غزالی مشک مو کردم




Nafas
ساعت14:38---2 آذر 1394
یار و همسر نگرفتم که گرو بود سرم
تو شدی مادر و من با همه پیری پسرم
تو جگر گوشه هم از شیر بریدی و هنوز
من بیچاره همان عاشق خونین جگرم
خون دل میخورم و چشم نظر بازم جام
جرمم این است که صاحبدل و صاحبنظرم
منکه با عشق نراندم به جوانی هوسی
هوس عشق و جوانیست به پیرانه سرم
پدرت گوهر خود تا به رز و سیم فروخت
پدر عشق بسوزد که در آمد پدر
عشق و آزادگی و حسن و جوانی و هنر
عجبا هیچ نیرزید که بی سیم و زرم
هنرم کاش گره بند زر و سیمم بود
که به بازار تو کاری نگشود از هنرم
سیزده را همه عالم به در امروز از شهر
من خود آن سیزدهم کز همه عالم به درم
تا به دیوار و درش تازه کنم عهد قدیم
گاهی از کوچه‌ی معشوقه‌ی خود می‌گذرم
تو از آن دگری رو که مرا یاد توبس
خود تو دانی که من از کان جهانی دگرم
از شکار دگران چشم و دلی دارم سیر
شیرم و جوی شغالان نبود آبخورم
خون دل موج زند در جگرم چون یاقوت
"شهریارا" چکنم لعلم و والا گهرم



ﺁﺭﯾﻮﺑﺮﺯﻥ
ساعت1:22---1 آذر 1394
ﻧﻢ ﻧﻤﮏ ﺩﺍﺭﺩ ﺻﺪﺍے ﯾﺎے ﺁﺫﺭ ﻣﯿﺮﺭﺳﺪ!

ﻣھﺮ ﻭ ﺁﺑﺎﻥ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ

ﺁﺫﺭ ﺳﻼﻣﺖ ﻣﯿﮑﻨﯿـﻢ !!

پاسخ:اگر حق با شماست، به خشمگین شدن نیازی نیست؛ و اگر حق با شما نیست، هیچ حقی برای عصبانی بودن ندارید!


ﺁﺭﯾـﻮﺑـﺮﺯﻥ
ساعت23:47---30 آبان 1394
ﻣﺮﺩ ﺷﯿﺦ ﺩﺍﻧﺎے ﻣﺮﺷﺪ ﺷھﺎﺏ /

ﺩﻭ ﺍﻧﺪﺭﺯ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﺑﺮ ﺭﻭے ﺁﺏ /

ﯾﮑے ﺁﻥ ﮎ ﺩﺭ ﻧﻔﺲ ﺧﻮﺩﺑﯿﻦ ﻣﺒﺎﺵ /

ﺩﮔﺮ ﺁﻥ ﮎ ﺩﺭ ﺟﻤﻊ ﺑﺪﺑﯿﻦ ﻣﺒﺎﺵ
پاسخ:به جاي اينكه سعي كنيد مرد موفقيت ها باشيد، سعي كنيد مرد ارزشها باشيد.


محمد
ساعت23:29---29 آبان 1394
سرمایی که بوده ام ، همیشه . . . ولی . . . بین خودمان بماند . . . سرمایی تر میشوم ، وقتی پای آغوش تو در میان باشد

ﺁﺭﯾﻮﺑﺮﺯﻥ
ساعت22:08---29 آبان 1394

ﻣﻦ ﻭ ﯾﺎﺭ ﻭ ﺩﻝ ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ ﺑﺴﺎﻃـے ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ

ﻋﻘـﻞ ﺑﯿﮑـﺎﺭ ﺑﯿﺂﻣﺪ ﻭ ھﻤـﻪ ﺭﺍ ﺑـﺮھـﻢ ﺯﺩ

پاسخ: yes :-)



ﺁﺭﯾﻮﺑﺮﺯﻥ
ساعت21:50---29 آبان 1394
` ¶¶¶¶¶¶¶1````````````````````````````` ¶¶¶¶¶¶01```¶¶111111¶¶```````````````````````````` ¶¶```10¶¶¶¶¶¶11111111¶¶``````````````````0```````` ¶0````````¶¶1111111111¶¶```````````10¶¶¶¶¶¶¶```` `` 0¶```````11¶¶11111111111¶¶¶¶¶¶11`0¶¶¶¶01````¶
پاسخ::-) چی بوده ؟؟!!


Nafas
ساعت19:16---29 آبان 1394
شایـــــد ســــــــــــــــــــــال ها بعد. . .

در گــــــــــذر جــــــــــــــــــــاده ها . . .

بی تـفاوت ازکنــارهم بگذریم . . .

و تـــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــ ـو. . .

آهســته زیر لــــــــــــب بگویی. . . :

چقدر آن غریبـــــــــه شبیه خاطراتــــــــ❤ـــــــم بود. . . ! ! !



Nafas
ساعت19:16---29 آبان 1394
چرا واقعا" ؟؟
هر چی صادق تر باشی...
بیشتر بهت شک می کنند !!!!!!
هر چه دلسوز تر باشی....
بیشتر دلتو می شکنن !!!!!!
هر چه قلبت رو آسون تر در اختیار بذاری...
راحت تر لهش می کنن !!!!!
هر چه آروم تر باشی...
فکر می کنن آدم ضعیفی هستی !!!!
هر چه بیشتر به فکر دیگران باشی...
بیشتر حقت رو می خورن !!!
و...
هر چی خودت رو خاکی تر نشون بدی...
واست کمتر ارزش قائلند !!!!!!!
و این حقیقت زندگیست ....! -__-


Nafas
ساعت19:15---29 آبان 1394
” سکوت “
خطرناکتر از حرفهای نیشدار است
کسی که سکوت میکند ،
روزی
” سرنوشت “
حرفهایش را به شما خواهد گفت


Nafas
ساعت19:14---29 آبان 1394
ﺩﻟــــــــــــــــــﺖ ﮐﻪ ﺷﮑﺴﺖ،
ﺳـــــــــــــــﺮﺕ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮ ﺑـــــــــــــﺎﻻ !..
ﺗﻼﻓﯽ ﻧﮑﻦ ، ﻓﺮﯾﺎﺩ ﻧﺰﻥ ، ﺷﺮﻣﮕﯿﻦ ﻧﺒﺎﺵ.
ﺣﻮﺍﺳﺖ ﺑﺎﺷﺪ ؛ ﺩﻝ ﺷﮑﺴﺘﻪ، ﮔﻮﺷﻪ ﻫﺎﯾﺶ ﺗﯿﺰ ﺍﺳﺖ..
ﻣﺒﺎﺩﺍ ﮐﻪ ﺩﻝ ﻭ ﺩﺳﺖ ﺁﺩﻣﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺩﻟﺪﺍﺭﺕ ﺑﻮﺩ ﺯﺧﻤﯽ ﮐﻨﯽ،ﻣﺒﺎﺩﺍ ﮐﻪ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﻨﯽ ﺭﻭﺯﯼ ﺷﺎﺩﯾﺶ، ﺁﺭﺯﻭﯾﺖ ﺑﻮﺩ…
ﺻﺒﻮﺭ ﺑﺎﺵ ﻭ ﺳﺎﮐﺖ.
ﺑﻐﻀﺖ ﺭﺍ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﮐﻦ، ﺭﻧﺠﺖ ﺭﺍ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺗﺮ !..
زمین گرد است !!!!



Nafas
ساعت19:13---29 آبان 1394
تاخدا هست،،،
کسی تنهانیست،،،
من اگر گم شده ام،،،
تو اگر خسته شدی،،،
درپس پرده ی اشک من وتو،،،
مأمن گرم خداست،،،
او همین جاست،،،
کنار من وتو،،،
سال ها منتظراست؛
تابه سویش بدویم ازسرشوق،،،
تا صدایش بزنیم ازسر عجز،،،
وبفهمیم که او مونس واقعی خلوت ماست....



Nafas
ساعت19:13---29 آبان 1394
سال ها گذشت ...
فهمیدم همیشه اونى كه میخواى نمیشه...!
فهمیدم هركسى كه باهاته الزاماً "دوستت" نیست!
فهمیدم كسى كه توو نگاه اول ازش بدت میاد یه روزى میشه صمیمى ترین دوستت و بلعكس... !
فهمیدم كه بى تفاوتى بزرگ ترین انتقامه...
تنفر یه نوع عشقه ...
دلخورى و ناراحتى از میزان اهمیته...!
غرور بزرگ ترین دشمنه...
خدا بهترین دوسته ... .. ...
فهمیدم" رفتن" همیشه از روى نفرت نیست ...
هركى زبونش نرمه دلش گرم نیست...
هركى اخلاقش تنده،جنسش سخت نیست!
هركى میخنده، بدون درد و غم نیست!
ظاهر دلیلى بر باطن نیست...
فهمیدم كسى موظف به آروم كردنت نیست...
فهمیدم جنگ كردن با خیلیا اشتباهه محضه...
فهمیدم خیلى موقع ها خواسته هات ، حتى باگریه و التماس، انجام شدنى نیست ...
فهمیدم گاهى اوقات توو اوج شلوغى تنهاترینى!
گاهى اوقات دلت تنگه اون آدماى دوست داشتنى سابق میشه...
گاهی اوقات صمیمی ترین کست میشه غریبه ترین آدم
گاهی اوقات با همه وجودت کسیو دوس داریو اون نمیبینتت
گاهی اوقات باید رفت
باید دل کند
باید گذشت
باید رد شد و عوض شد.



Nafas
ساعت19:12---29 آبان 1394
گـــــــــــــاهی لال مـــــــــــــیشود آدم ....
حـــــــــــــــــرف دارد !
ولــــــــــــــــــــی ....
کـــــــــــــــــلمه نــــــــــــــــدارد ... !!!
گــــــــــــاهی حرفــــــــهای آدم درد دارد
صــــــــــــدا نـــــــــــــــــدارد.


Nafas
ساعت19:11---29 آبان 1394
عطرها بی رحم ترین
عناصر زمین اند ...
بی آنکه بخواهی ..

می برندت تا قعر خاطراتی که ..

بـــرای فراموشیــشــان

تــا پـــای غـــرور جنگیـــــدی ...!!


پاسخ:ممنون که سر میزنی دوست خوبم


شقایق
ساعت22:49---27 آبان 1394
خیلی عالی بود مثل همیشه.
آ فرین دوست خوبم
پاسخ:ممنون ape جونی :-)


نیلوفر
ساعت19:13---27 آبان 1394
نیـــازی بـه انتــقام نیـست !

فـقط مـنتظر بـمان ..

آنـها کـه آزارت مـی دهند

سرانـجام بـه خـود آسیـب مـی زنند ..

و اگـر بـخت مـدد کنـد

خــداوند اجـازه مـی دهد که تماشاگرشان باشی …


نبض احساس
ساعت16:25---26 آبان 1394
و "عشق"...
زنی است که...
سیب سرخ دلش...
بوی بهشت می دهد...

پاسخ::-)


محمد
ساعت14:05---23 آبان 1394
آنگاه
که در اوج تنهایی
منتظر کسی هستی که تو را بلند کند ...
صدایی از درون می شنوی
که می گوید به خودت تکیه کن
این دنیا پر از نامردیست !


مریم
ساعت10:08---23 آبان 1394
اولین کسی که عاشقش میشی دلتو میشکونه و میره . دومین کسی رو که میای دوست داشته باشی و از تجربه قبلی استفاده کنی دلتو بدتر میشکنه و میزاره میره . بعدش دیگه هیچ چیز واست مهم نیست و از این به بعد میشی اون آدمی که هیچ وقت نبودی . دیگه دوست دارم واست رنگی نداره .. و اگه یه آدم خوب باهات دوست بشه تو دلشو میشکونی که انتقام خودتو ازش بگیری و اون میره با یکی دیگه ...... اینطوریه که دل همه آدما میشکنه
پاسخ::-(


آریوبرزن
ساعت20:21---20 آبان 1394

من که تصویری ندارم در نگاه هیچ کس

خوب شد هر گز نبودم تکیه گاه هیچ کس

کاش فنجانی نسازد کوزه گر از خاک من

تا نیفتد در دلم فال سیاه هیچ کس
پاسخ: لبخند



یلدا
ساعت16:32---20 آبان 1394
شهر من اینجا نیست !


اینجا ...


آدم که نه ! آدمک هایش


همه ناجور رنگ بی رنگی اند ...


وجالب تر ...


اینجا هر کسی هفتاد رنگ بازی می کند







Nafas
ساعت21:15---19 آبان 1394
مرسی ازحضورت عزیزم شما هم با افتخاار لینکی
پاسخ: ممنون دوست خوبم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 19 آبان 1394برچسب:, ] [ 19:1 ] [ آرامش ] [ ]